عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1398
بازدید : 109
نویسنده : سئو سایت نوین

در مقاله نمای شیشه ای مختصری درباره نمای اسپایدر صحبت کردیم حال در این مقاله قصد داریم جزییات بیشتری از نمای اسپایدر و شیشه اسپایدر بگوییم. تا شما خوانندگان عزیز بتوانید با ذهنی باز متریال نمای ساختمان خود را انتخاب کنید.

معرفی شیشه اسپایدر:

علت نام گذاری نمای اسپایدر به این نام دو علت دارد که یکی به دلیل این است که یراق آلاتی که برای اتصال این شیشه اسپایدر استفاده می شود شبیه به عنکبوت هستند از این رو به آنها شیشه های عنکبوتی و در اصل شیشه اسپایدر گویند. دومین علتی که برای این نوع نام گذاری هست این است که شیشه های اسپایدر به صورت شبکه موزاییکی بر پایه محورها است شبیه به عنکبوت است از این رو به این نوع شیشه ها، شیشه های اسپایدر یا نمای اسپایدر گویند.

نماهای اسپایدر به دلیل اتصالات پیشرفته ای که نسبت به سایر ساختمان های اطراف خودشان دارند متمایز می شوند و توجه هر انسانی را به خود جلب می کند و هر بیننده ای مجذوب این شاهکار مهندسی می شود. بارزترین جایی که حتما با نمای اسپایدر بر خورده اید در بانک ها هست و مطمئنا برای شما هم اتفاق افتاده است که به این اتصالات خیره شوید و سعی کنید از زیبایی بی بدیل این شاهکار مهندسی سر در بیاورید که چگونه این شیشه ها که به صورت شبکه ای نمای ساختمان حساسی مثل بانک را پوشانده اند و چگونه استحکام کافی در زمان زلزله یا برخورد ضربه دارند.

حقیقت این است که شیشه ها و نمای اسپایدر سازه های پیشرفته ای هستند که توسط مهندسین عمران تمام محاسبات شیشه اسپایدر انجام می شود و در آن تمام الامان ها مانند ضربه، زلزله، آتش سوزی و غیره مورد محاسبه قرار می گیرد و سپس با توجه به کاربرد و سایر شرایطی که مهندسان پیشبینی کرده اند نمای اسپایدر را اجرا می کنند. گاه بدون ستون آلومینیومی، گاه با ستون آلومینومی، گاهی با سازه های کابلی و گاهی هم با تیغه های شیشه ای شیشه اسپایدر در محل ساختمان اجرا می شود.

 

نما اسپایدر

مزایا و معایب شیشه اسپایدر

در تمام مقالات سایت نمافراز تلاش شده است که درک درستی به خواننده نسبت به هریک از متریال هایی که در نمای ساختمان ها به کار می رود داده شود. یکی از مهمترین بخش ها که درک عمیقی از متریال های مختلف می دهد بخش مزایا و معایب هر متریال است در اینجا نیز قصد داریم مزایا و معایب نمای اسپایدر را بگوییم:

مزایای نمای اسپایدر:

•     وزن پایین نسبت به سایر نماها

•     شفافیت بی بدیل

•    نصب آسان

•     قدرت مانور بالا در نماهای پیچیده

•    تنوع بالا متناسب با هر کاربردی

•     مقاومت بالا در برابر ارتعاشات زلزله

معایب شیشه اسپایدر

•     پیچیدگی بالا برای نمونه های باز شو (از این رو اکثر نمای اسپایدر باز شو نیستند.)

•    حساسیت و کنترل بالا برای آب بندی شیشه اسپایدر

•     نیاز به محاسبات پیشرفته و پیچیده مهندسی برای اجرا

اجرای نمای اسپایدر:

شیشه اسپایدر

 

همانطور که مقدمه و در مزایا معایب شیشه های اسپایدر گفته شد محاسبات نمای اسپایدر الحق و الانصاف محاسبات بسیار پیچیده و دقیقی دارند. محاسبات دقیق و اجرای دقیق هر دو مکمل یکدیگر اند گاهی یک اختلاف چند میلی متری به ساختار کلی شبکه نمای اسپایدر آسیب می رساند. از این رو تمام مراحل از اندازه گیری نما تا ساخت در کارخانه تا محاسباتبی که مهندسان و مشاوران انجام می دهند با دقت بسیار بالایی انجام می شود و تقریبا هر گونه خطایی را به صفر می رسانند. اما زیبایی بی نظیری که این نما ایجاد می کند و  تمایزی که با سایر ساختمان ها دارند این سختی ها را برای هر پیمانکار و مجری طرحی دلپذیر و دل نشین می کند.

ابعاد شیشه اسپایدر کاملا دست طراحان و مهندسان است که با توجه به کاربری ساختمان و شرایط طراحی و مهندسی ابعاد پنل های نمای اسپایدر را تعیین می کنند اما به طور کلی هر چه ابعاد شیشه های اسپایدر بزرگتر باشد در کنار پیچیدگی بالا زیبایی بیشتری به ساختمان می دهد. ضخامت شیشه اسپایدر بین ۱۱ میلی متر تا ۱۲ میلی متر هستند که با استفاده از یراق آلات  فولادی ضد زنگ که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند. نمای اسپایدر از جنس شیشه نشکن (سکوریت یا سکوریت لمینیت) است که در برابر ضربه زلزله آتش سوزی و غیره استحکام و مقاومت بالایی دارند. علاوه بر این ویژگی ها شیشه های اسپایدر عایق صوتی و حرارتی هستند که آسایش لازم برای ساکنین را فراهم می کند و تلاف انرژی بسیار کمی دارد زیرا در اجرا و عایق بندی دقت بسیار بالایی صرف می شود.

از شیشه اسپایدر در ورودی بانک ها، وزارت خانه ها، مراکز خرید، برج ها، سفارت خانه ها، استخر های سر پوشیده و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت شیشه اسپایدر:

نمای شیشه اسپایدر

 

نمای اسپایدر یکی از شاخه های نمای کرتین وال است. و با توجه به مسایل و پیچیدگی هایی که در بالا گفتیم قیمت اجرای نما اسپایدر تابع شرایط بسیار خاصی است و بنابراین قیمت هزینه هر شیشه اسپایدر بسته به نوع پروژه متفاوت است. زیرا هر پروژه بسته به مساحتی که برای اجرای نمای اسپایدر انجام می شود، پیچیدگی های نما، نوع کاربری ساختمان، میزان پیچیدگی های محاسباتی، مدت زمانی که مهندسان صرف محاسبات می کنند، نوع اجرا از نظر با ستون آلومینیومی یا بدون ستون آلومینیومی، سازه کابلی یا تیغه شیشه ای، شرایط نصب و بسیاری عوامل دیگر  دست به دست هم می دهند تا قیمت یک پروژه شیشه اسپایدر را تعیین کنند.

لینک های مهم :

 

کرتین وال  ,  نمای کرتین وال  ,  نما کرتین والنما شیشه ای  ,  نمای شیشه ای  ,  نمای اسپایدر  ,  نما اسپایدر  ,  نرده شیشه ای  ,  نمای لامل  ,  نما لامل  ,  نمای کامپوزیت  ,  نما کامپوزیت

اما برای اینکه قیمت حدودی از این نوع نما داشته باشید برای ارزانترین نوع نمای اسپایدر که حالت فیس کپ (برای مطالعه حالات مختلف نصب شیشه های نما اینجا کلیک کنید) است و برای ارزان ترین نوع شیشه که شیشه سکوریت ۱۰ میلی متری است با اجرت نصب و به ازای هر متر مربع بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و برای شیشه ۱۲ میلی متری از ۶۰۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان  به ازای هر متر مربع  است که علاوه بر پیچیدگی هایی که در بالا گفته شد خود شرکتی که این کار را انجام می دهد نیز تفاوت های بسیاری با هم دارند و هر شرکت با توجه به شرایطی که دارد  قیمتی را اعلامی می کند. علاوه بر این نوع یراق آلاتی که استفاده می شود نیز مانند فین گلس نوع ۱ یا ۲ ، روتل یک جداره یا دو جداره نوع استیل به کار رفته نیز تنوع قیمتی بالایی دارند از این رو در قرار دادی که با شرکت پیمانکاری فعال در حوزه ساخت نما اسپایدر است تمام این موارد را به ریز در قرار داد خود درج کنید.



:: موضوعات مرتبط: نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: نما لامل , نما کرتین وال , نمای لامل , نمای کرتین وال , کرتین وال , نمای شیشه ای , نمای اسپایدر ,
تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1398
بازدید : 94
نویسنده : سئو سایت نوین

به طور کلی ساختمان ها دارای ۲ وجه داخلی و خارجی هستند. از زمانی که انسان به غار نشینی روی آورد به هر ۲ جنبه  محل سکونتش توجه داشته است. گاه با گیاهان تزیین شده است و گاه با پوست یا اسکلت حیواناتی که توسط صاحب خانه شکار شده اند. اما به تدریج گل و خشت و سپس ترکیب سنگ و گل تا به امروز که انواع نماهای سنگی، آجری و کرتین وال قدمت و تاریخچه نمای ساختمان را می رساند. ما در این مقاله قصد داریم کرتین وال که نمایی جدید در صنعت ساختمان است را توضیح دهیم.

کرتین وال

نمای کرتین وال چیست؟

خب قبل از هر چیزی باید تعریف درستی از نمای کرتین وال داشته باشیم. Curtain Wall که معادل آن به فارسی دیوار پرده ای است. دیوار و پرده هر دو حائل هایی بین دو فضا هستند یکی سخت و سنگین و دیگری سبک و قابل انعطاف است. از ترکیب این دو عبارت یا در حقیقت این دو نوع حائل محققان به ترکیبی دست پیدا کرده اند که هم استحکام و مقاومت دیوار را دارد و هم زیبایی و سبکی پرده از این رو نام انرا کرتین وال Curtain Wall قرار دادند. نماهای کرتین وال از آنجا که هیچ باری از خود ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها نیرویی که تحمل می کنند یکی نیروی وزن خودشان و دیگری نیرو های جانبی نظیر باد است را تحمل می کنند از این رو به سازه های کرتین وال سازه های خود ایستا می گویند. نما کرتین وال انواع و اقسام و زیادی دارد و پر کاربرد ترین آنها که حتما شما هم دیده اید نماهای کرتین وال شیشه ای هستند. در بازار مصرف به نمای کرتین وال ، نمای لامل نیز گفته می شود.

از ویژگی مهم های کرتین وال می توان به عایق حرارتی، رطوبتی، صوتی اشاره کرد که باعث بهینه سازی دمای محیط و نور می شود از این رو نیاز ساختمان به مصرف انرژی الکتریسیته را کاهش می دهد. از طرفی کرتین وال ها چون سازه هایی بسیار سبک هستند بار کلی وارد بر ساختمان را کاهش می دهند همچنین رفتار خوبی در مقابل زلزله دارند و در نهایت سهولت در نصب و زیبایی و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر نماهای ساخمانی برتری دارند. حال کمی فنی تر به قضیه  نگاه می کنیم کرتین وال ها در واقع شاسی ها و لامل هایی هستند که در اطراف پروژه قرار می گیرند و شیشه هایی که به عنوان نمای ساختمان قرار است بگیرند به جای اینکه روی خود ساختمان نصب شوند روی سازه کرتین وال نصب می شوند از این رو وزن وارده بر ساختمان کاهش می یابد. این کاهش وزن سبب می شود که  مقاومت ساختمان نسبت به زلزله افزایش یابد. از نماهای کرتن وال  می توان به نمای ساختمان جدید بورس در سعادت آباد تهران اشاره کرد.

همانطور که گفتیم ساختمان اصلی کرتین وال یا استراکچر کرتین وال از شاسی و لامل تشکیل شده است و سپس شیشه ها یا سایر پوشش ها روی آنها نصب می شوند.  حال لامل را به شما معرفی می کنیم. لامل در حقیقت همان سازه آلومینیومی است که شیشه ها روی آن نصب می شوند. و این لامل ها در دو جهت افقی و عمودی نصب می شوند و فضایی مشبک مناسب نصب صفحات شیشه ای یا غیره را می دهند. به لامل های عمودی مولیون و به نماهای افقی ترنسم گویند. لامل ها نیز با توجه به طراحی نمای و کاربری که دارند انواع مختلفی دارند لامل های آلومینیومی، لامل های فولادی و لامل های چوبی از انواع مختلف لامل ها هستند.

لامل 

سطح مقطع لامل ها نیز به گونه ای توسط مهندسان طراحی شده است که بتوان در شیار هایی لامل ها در هم قفل می شوند و یا شیشه ها در فضای بین مولیون و ترنسم قرار می گیرند را بتوان با لاستیک های مخصوصی به نام  EPDM جهت انجام عایق بندی حرارتی اقدام کرد. از این رو نماهای کرتین وال عایق صوتی حرارتی رطوبتی خیلی خوبی هستند.  همانطور که گفتیم این لامل ها دارای  انواع مختلفی نظیر فولادی چوبی و آلومینیومی هستند که بهترین آنها همان آلومینیومی هست که در اکثر پروژه ها می بینید علت آن این است که نمونه های فولادی و چوبی به علت خوردگی وزن بالا مشکلاتی که در عایق بندی دارند خیلی زود از صحنه حذف شدند اما نمونه آلومینیومی و آلیاژ های آن به دلیل خواصی که دارند نظیر استحکام بالا در عین سبکی توانایی جیگ و فیکسچر بودن بالا به منظور عایق بندی رطوبتی و هوادهی از مزیت هایی اسن که طراحان و معماران و مهندسان بسیاری را توجهشان را به خود جلب کرده است.

سیستم های کرتین وال به از جهت نصب نیز به دو نوع تقسیم بندی می شوند: فریملس framless (بدون خطوط ظاهری نمایان) و فیسکپ facecap (در پوش دار). که نمونه فریملس خود به دو زیر مجموعه full frame و Ufram تقسیم بندی می شوند که هر کدام از این انواع با توجه به شرایط پروژه ساختار نما و غیره توسط مهندسان و معماران انتخاب و پس از انجام کامل طراحی از نظر فنی و زیبایی شناختی در محل پروژه نصب می شوند.

لینک های مهم :

 

کرتین وال  ,  نمای کرتین وال  ,  نما کرتین والنما شیشه ای  ,  نمای شیشه ای  ,  نمای اسپایدر  ,  نما اسپایدر  ,  نرده شیشه ای  ,  نمای لامل  ,  نما لامل  ,  نمای کامپوزیت  ,  نما کامپوزیت

نمونه فول فریم کرتین وال:

در این حالت ها شیشه هایی دوجداره یا چند جداره ای که بین فضای خالی بین دو شیشه از چسب های پایه سیلیکون استفاده شده است درون قاب هایی که اصطلاحا کاست نامیده می شند قرار می گیرند و سپس مجموعه شیشه و کاست را در فضای خالی بین لامل های افقی و عمودی با استفاده پیچ  یا پرچ در جای خود محکم می شوند.

نمونه  یو چنل کرتین وال:

در این حالت ها شیشه هایی دوجداره یا چند جداره ای که بین فضای خالی بین دو شیشه از چسب های پایه سیلیکون استفاده شده است درون کاست های u شکل قرار می گیرند و سپس توسط لقمه های مخصوص فلزی در فضای بین لامل های افقی و عمودی قرار می گیرند.

نمونه فیسکپ کرتین وال:

در این نمونه یکی از لامل های افقی یا عمودی حذف می شوند و سپس از لاستیک و چسب هایی که ماده اصلی تشکیل دهنده آنها سیلیکون است استفاده می شود.

مشخصات و ویژگی های کرتین وال ها

نمای کرتین والنمای کرتین وال

نماهای کرتین وال بر حسب نوع اجرا به سه گروه زیر تقسیم بندی می شوند:

۱-نوع قاب:

قاب ۶۰ میلی متری:

این پروفیل ها با پهنای ۶۰ میلی متر و عمق متغییر که پارامترهایی نظیر محاسبات فشار باد و ارتفاع سازه ها در تعیین عمق پروفیل نقش دارد. همچنین قابلیت اجرا در انواع سطوح مسطح، چند ضلعی، سقف های باز شو شیشه ای به صورت تک جداره، دو جداره ، چند جداره را دارد.

قاب ۵۰ میلی متری:

این پروفیل ها با پهنای ۵۰ میلی متر و عمق متغییر که پارامترهایی نظیر محاسبات فشار باد و ارتفاع سازه ها در تعیین عمق پروفیل نقش دارد. همچنین قابلیت اجرا در انواع سطوح مسطح، چند ضلعی، سقف های باز شو شیشه ای به صورت تک جداره، دو جداره ، چند جداره را دارد.

قاب فریملس ۶۰ میلی متری:

این پروفیل ها با پهنای ۶۰ میلی متر و عمق متغییر که پارامترهایی نظیر محاسبات فشار باد و ارتفاع سازه ها در تعیین عمق پروفیل نقش دارد. همچنین قابلیت اجرا در انواع سطوح فریملس مسطح، چند ضلعی، سقف های باز شو شیشه ای به صورت تک جداره، دو جداره ، چند جداره را دارد. در این حالت شیشه ها دو جداره روی فریم با چسب مخصوص در کارخانه چسبانده و توسط یراق آلات و اتصالات روی نما نصب می شود.

قاب فریملس ۵۰ میلی متری:

این پروفیل ها با پهنای ۶۰ میلی متر و عمق متغییر که پارامترهایی نظیر محاسبات فشار باد و ارتفاع سازه ها در تعیین عمق پروفیل نقش دارد. همچنین قابلیت اجرا در انواع سطوح فریملس مسطح، چند ضلعی، سقف های باز شو شیشه ای به صورت تک جداره، دو جداره ، چند جداره را دارد. در این حالت شیشه ها دو جداره روی فریم با چسب مخصوص در کارخانه چسبانده و توسط یراق آلات و اتصالات روی نما نصب می شود.

قاب فریملس ۶۰-۵۰ میلی متری تایپ اس:

مشخصات فنی سیستم های فوق همانند قاب فریملس ۵۰ میلی متری می باشد. با این تفاوت که مکانیزم نصب شیشه ها بدون استفاده از قاب آلومینیومی توسط یراق آلات لامل های عمودی و افقی نصب می گردد.

۲-سیستم Semi Unitized

 

در این حالت پروفیل های عمودی به صورت جزیی است بنابراین شبکه بندی نما که شامل پروفیلهای افقی و عمودی به صورت قاب هایی با عرض یک شیشه و ارتفاع ۱ یا ۲ طبقه در کارخانه تولید و سپس در محل پروژه مونتاژ می شود و شیشه ها در آن نصب می شود. از آنجا که قاب ها بدون شیشه به محل پروژه منتقل می شود راحت می توان آن قاب ها را به طبقات بالایی منتقل کرد. بنابراین سرعت اجرای نمای لامل سریع تر از حالت قبل است. و در مقابل ارتعاشات و زلزله مقاومت بالایی دارند. و عموما ابعادی معادل ۱۷۰ در ۱۸۰ سانتی متر  است.

۳-سیستم Unitized

در این  حالت از انجا که پروفیل ها از زمان اجرای پروژه در محل پروژه انجام می شود سرعت اجرا و تکمیل بالایی دارد.  شیشه ها نیز با بسته بندی مناسب  همزمان با اجرای پروژه  به محل پروژه منتقل می شود. از مزیت های بسیار مهم  این روش بدون نیاز نصب داربست قابل اجرا است.

 



:: موضوعات مرتبط: نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: نما لامل , نما کرتین وال , نمای لامل , نمای کرتین وال , کرتین وال ,
تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1398
بازدید : 109
نویسنده : سئو سایت نوین

از دیگر مدرن ترین نماهایی که چند سالی نیز هست که در کشور عزیزمان ایران و بخصوص در پایتخت به دلیل سرعت نصب بالا، زیبایی، قدرت مانور و خلاقیت در طراحی رواج یافته است. نمای کامپوزیت است. نمای کامپوزیت شامل ورق های آلومینیومی  و یک لایه پلی اورتان هستند که با فرآیند اکستروژن به هم پرس شده اند. نمای کامپوزیتی برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ توسط شرکت آلمانی آلکوباند کشف و اختراع کردند.

انواع پنل های نمای کامپوزیت:

پنل کامپوزیتی آلومینیومی:

 

کامپوزیت فریم لس

در این نوع کامپوزیت که ساده ترین نوع نمای کامپوزیت است از ترکیب چند لایه ورق آلومینیوم  که بین آنها از ترکیبات پلی اتیلن پوشانده شده است تشکیل شده است. و از تریق فرآیند اکستروژن و پرس این لایه ها به هم پرس شده اند. علت این کار این است که از لایه لایه شدن پنل تحت شرایط جوی مختلف جلوگیری به عمل آید.

پنل نانو  کامپوزیتی آلومینیومی:

این پنل ها علاوه بر خواصی که پنل های معمولی نمای کامپوزیتی مانند:ضد آلایندگی، مقاومت در برابر آتش سوزی، استحکام بالا و غیره ای که دارند از ویژگی های منحصر به فرد مواد نانو مانند: خاصیت خود تمیز کنی، مقاومت در برابر اسید و باز و …  برخوردار هستند. که یقینا خاصیت خود تمیز کنی این پنل ها به تنهایی توجیه هزینه بالاتر آنها نسبت به پنل های معمولی را دارد.

پنل کامپوزیتی آلومینیومی:

این پنل ها همانطور که نامشان پیدا است دارای رنگ بندی هستند و شما می توانید در نمای کامپوزیت خود علاوه بر رنگ طبیعی خود آلومینیوم از سایر رنگ هایی خاصی که روی پنل ها نما کامپوزیت آلومینیومی پوشیده می شود استفاده کنید و به نمای خود لطافت و احساس بیشتری در عین افزایش حس زیبایی شناختی بیننده بدهید. این پنل ها با توجه به زاویه نوری که خورشید به آنها می تابد رنگ خاصی را از خود صاطع می کنند.

پنل آنتی باکتریال کامپوزیتی آلومینیومی:

این پنل ها که محصول انحصاری شرکت iBond  است که مانند سایر پنل های آلومینیومی از هسته پلی اتیلن و لایه های آلومینیوم ساخته شده است اما با این تفاوت که روی این پنل ها از مواد آنتی باکتریال پوشانده شده است که علاوه بر زیبایی خاصیت ضد باکتری نیز دارد. از این پنل ها در اتاق عمل، مراکز نگهداری دارو آزمایشگاه ها اتاق های قرنتینه و… استفاده می شود.

پنل ضد آتش کامپوزیتی آلومینیومی:

تفاوت این پنل ها با بقیه پنل های آلومینیومی این است که لایه پلی اتیلنی که در مرکز این پنل ها هستند از جنس جدید ضد آتش هستند که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند. این پنل ها استاندارد های خاصی را گذرانده اند و درجه کیفی ۱ را دریافت کرده اند از دیگر مزیت های این پنل ها این است که در صورت آتش سوزی مواد سمی از خود منتشر نمی کنند.

پنل کامپوزیتی چوبی:

این پنل ها بر خلاف اسمشان از جنس چوب نیستند و در حقیقت مانند سایر پنل های نمای کامپوزیتی از آلومینیوم با هسته پلی اتیلن تشکیل شده اند با این تفاوت که یک لایه لمینیت طرح چوب روی این پنل ها نصب شده است معمولا از این پنل ها در نماهای داخلی ساختمان ها استفاده می شود.

مزایا و معایب نمای کامپوزیت:

 

این نماها همانند سایر نماها مانند نما شیشه ای یا نما کرتین وال مزایا و معایبی دارد که باید معماران و طراحان نماهای ساختمان ها آنها را بدانند تا باتوجه به کاربردی که ساختمان ها دارند بهترین متریال را برای نمای خود استفاده کنند.

مزایای نمای کامپوزیت:

  • استحکام و سفتی بالا
  •  خاصیت غیر خورندگی و  غیر مغناطیسی
  • جاذب انرژی
  • عمر بالا
  • توانایی ارتقاع به کامپوزیت های هوشمند از طریق نصب سنسور در لایه های کامپوزیت
  • قدرت مانور بالا برای اجرای طرح های خلاقانه
  • وزن پایین
  • سرعت اجرای بالا
  • تنوع و رنگ بندی زیاد متناسب با هر نوع کاربرد

معایب نمای کامپوزیت:

  • قیمت بالای
  • شکننده بودن ( مقاومت پایین در یرایر ضربات شدید)
  • در کامپوزیت های پایه پلیمر آلایندگی بالایی دارند
  • ایجاد درز بین نما و دیوار ساختمان و فراهم آوردن محیط مناسب برای رشد و تکثیر حشرات

روش های اجرای نمای کامپوزیت

نحوه اجرای نمای کامپوزیت به سه روش فیکس، سوپر فیکس، هنگ در ساختمان نصب می شوند. در تمامی این روش ها عملیات شاسی کشی روی سطح ساختمان اجرا می شود و سپس پنل های نما کامپوزیت روی شاسی ها نصب می شوند.

روش فیکس و سوپر فیکس

در این روش پس از انکه روی پنل ها برش و شیار های مناسب نمای ساختمان ایجاد شد از کارخانه به محل نصب منتقل می شوند. در مدت زمانی که این پنل ها در کارخانه تولید می شوند در محل پروژه عملیات شاسی کشی روی دیوار جانبی ساختمان انجام می شود که این شاسی کشی با توجه به شرایطی که طراح در نظر می گیرد گاهی از جنس فلزی و گاهی از جنس آلومینیومی انجام می شود. سپس پنل ها با پیچ و پرچ روی این شاسی ها نصب می شوند و در فاصله بین پنل ها از تسمه و یا چسب های پایه سیلیکون به منظور ضد آب شدن نما استفاده می شود.

روش هنگ

در این سیستم، پنل ها با استفاده از شیار های چکمه ای به صورت ریلی روی شاسی های آلومینیومی نصب می شوند. پس از اجرای شاسی کشی فلزی که منظور رفع خطاهای احتمالی سازه است. قطعات شاسی آهنی با شیارهای لوبیایی روی شاسی مطابق با نقشه های اجرایی، نصب می گردند. در مرحله بعد، ریل های آلومینیومی با مقطع مشخص در بوسیله براکت های آلومینیومی روی شاسی فلزی متصل می شوند. در این روش جهت جلوگیری از خوردگی بین آهن و آلومینیوم، از لاستیک های دی الکتریکال PVC بین براکت آلومینیومی و نبشی آهنی استفاده می گردد. و در اخر پنل های آلومینیوم کامپوزیت بوسیله اتصالات U  شکل آلومینیومی که در داخل لامل های آلومینیومی هستند، روی لامل ها نصب می شوند.

مقایسه هزینه های نما سازی در متریال های مختلف:

البته با توجه به تنوع شرکت های ارائه دهنده انواع مختلف نما و رقابتی که در بازار وجود دارد و همچنین شرایط آپشن ها و سایر مزایایی که هر شرکت عنوان می دارد نمی توان قیمت دقیقی را برای نماهای مختلف ارائه داد اما به طور میانگین برای متریال های که امروزه برای نما استفاده می شوند به شرح زیر اند:

نمای سنگ گرانیت:

در این نوع نما که وزن آن به ازای هر متر مربع حدود ۸۰ کیلوگرم و هزینه مصالح زیر ساخت نما تقریبا ۲۰ کیلوگرم با در نظر گرفتن شاسی کشی فلزی برابر با ۵۰۰ هزار تومان با هزینه اجرت است.

نمای سیمانی:

در این نوع نما که وزن آن به ازای هر متر مربع حدود ۸۱ کیلوگرم و هزینه مصالح زیر ساخت نما تقریبا ۱۵ کیلوگرم  با۵۰ هزار توان با در نظر گرفتن اجرت است.

نمای آجری:

در این نوع نما که وزن آن به ازای هر متر مربع حدود ۷۵ کیلوگرم و هزینه مصالح زیر ساخت نما تقریبا ۲۵ کیلوگرم برابر با ۲۰۰ هزار تومان با در نظر گرفتن اجرت است.

نمای شیشه ای:

در این نوع نما که وزن آن به ازای هر متر مربع حدود ۲۵ کیلوگرم و هزینه مصالح زیر ساخت نما تقریبا ۲۰ کیلوگرم با در نظر گرفتن شاسی  فلزی برابر با ۴۵۰ هزار تومان با اجرت است.

نمای کامپوزیت:

در این نوع نما که وزن آن به ازای هر متر مربع حدود ۷ کیلوگرم و هزینه مصالح زیر ساخت نما تقریبا ۶ کیلوگرم با در نظر گرفتن شاسی کشی برابر با ۸۰۰ هزار توان با اجرت است.

نمای تراورتن:

در این نوع نما که وزن آن به ازای هر متر مربع حدود ۴۰ کیلوگرم و هزینه مصالح زیر ساخت نما تقریبا ۵ کیلوگرم  برابر با ۷۰۰ هزار تومان با اجرت است.



:: موضوعات مرتبط: نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: مزایای نمای کامپوزیت , معایب نمای کامپوزیت , نما کامپوزیت , نمای کامپوزیت , پنل آنتی باکتریال کامپوزیتی آلومینیومی , پنل کامپوزیتی آلومینیومی , پنل کامپوزیتی چوبی ,
تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1398
بازدید : 89
نویسنده : سئو سایت نوین

قبلا در مورد انواع کاربردهای شیشه در نما و در درب و پنجره  صحبت کرده ایم. امروز قصد داریم در خصوص کاربرد نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت صحبت کنیم. در برخی اماکن مانند اماکن تفریحی و توریستی، اقامتی که نیاز است نور محیط و در عین حال زیبایی داشته باشد و نیز ضمن اینکه ماهیت نرده که حفاظت انسان در برابر افتادن و سقوط است هم باید داشته باشد. از این رو نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت پا به عرصه طراحی و تولید گذاشتند تا ضمن انجام کاربرد حافظت از جان انسان ها به طراحان و معماران قدرت طراحی فضاهای خلاقانه و بی بدیل را بدهد. نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت به این علت استفاده می شود که علاوه بر موارد فوق مانند سایر شیشه های عادی شکننده نیستند از این رو نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت تمام ویژگی هایی که یک طراح یا معمار از یک نرده می خواهد اعم از: زیبایی، دوام، استحکام، قدرت مانور در طراحی های خلاقانه و غیره را دارد.

نرده شیشه ای

انواع نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت:

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیتی که در راه پله ها و بالکن ها و راه رو های اماکن مختلف استفاده می شود بسته به فراخور کابردی که دارند و انتظاراتی که طراحان داخلی و معماران دارند انواع مختلفی دارند برخی از این مدل ها عبارتند از: نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت فیکس پوینت , نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اکسپوز , نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اسپیگت , نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت با پایه شیشه گیر.

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت فیکس پوینت:

در این مدل از نرده های شیشه ای که ترکیبی از یست های اسپایدری آلومینیومی و نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت با ضخامت ۱۲ الی ۱۶ میلی متر تولید می شوند. و معمولا در قسمت جای دست ( هند ریل) از پروفیل هاب آلومینیومی استفاده می کنند. نکته منفی در این نوع از نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت این است که چون از بست های اسپایدری استفاده می شود باید حتما محاسبات دقیقی انجام شود در غیر این صورت ۱ میلی متر تغییر می تواند خسارات بسیار زیادی هم به کارفرما و هم به پیمانکار وارد کند.

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اکسپوز:

این نرده ها با فریم های U شکل از جنس آلومینیومی که در کف سازه با فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر نصب می شود و شیشه سکوریت و لمینیت روی این فریم ها نصب می شوند. شیشه ها بعد از انکه پایه های U شکل الومینیومی تراز شدند روی آنها قرار می گیرند و توسط یک ورق آلومینیومی به ضخامت ۱۲ تا ۲۰ سانتی متر بسته به ضخامت و وزنی که شیشه ها دارند در جای خود فیکس می شوند.

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اسپیگت:

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اسپیگت یکی از بهترین انواع نرده های شیشه ای هستند که هم زیبایی بی بدیلی دارند و هم استحکام باور نکردنی دارند. به طور معمول برای هر شیشه سکوریت و لمینیت از دو پایه استیل سوزنی شکل به ارتفاع ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر که دارای شیار هایی برای محار کردن شیشه ها هستند استفاده می شود. این مدل نرده علاوه بر زیبایی و استحکام سرعت نصب بالایی نیز دارند. و در هر مکانی اعم از راه رو، راه پله، تراس قابل استفاده است. معمولا پنل های شیشه ای در این مدل نرده بین ۳ تا ۴ متر طول دارند.

لینک های مهم :

 

کرتین وال  ,  نمای کرتین وال  ,  نما کرتین والنما شیشه ای  ,  نمای شیشه ای  ,  نمای اسپایدر  ,  نما اسپایدر  ,  نرده شیشه ای  ,  نمای لامل  ,  نما لامل  ,  نمای کامپوزیت  ,  نما کامپوزیت

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت با پایه:

در این مدل نرده نیز همانند مدل اکسپوز از پایه های الومینیومی و در بعضی مواقع از پایه استیل استفاده می شود. در این نوع نرده شیشه ها حداکثر ۱۲ میلی متر ضخامت داشته و در حدود ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر ارتفاع دارند. این مدل نرده ارزانترین نوع نرده است اما این را هم فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست چرا که این مدل مانند سایر مدل های نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت استحکام و دوام بالایی ندارد.

کاربرد های نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت:

به طور کلی نرده های شیشه ای به دلیل زیبایی و دوام و قدرت مانور پذیری بالا برای اجرای طرح های خلاقانه کاربرد های فراوانی دارند از این حیث برخی از کاربرد های نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت را در زیر تشریح می کنیم.

بالکن ها:

به طور کلی اولین علت استفاده از شیشه به عنوان نرده داشتن حداکثر نور و منظره است. نرده هایی که برای کاربری بالکن ها استفاده می شوند علاوه بر داشتن این ویزگی ذاتی استحکام و دوام بالایی دارند و جهت حفاظت و ایمنی افرادی که در بالکن قرار دارند بسیار مناسب اند. همچنین شیشه هایی که برای  بالکن ها استفاده می شوند تنوع بالایی در رنگ بندی دارند. ارتفاع نرده های شیشه ای بالکنی را به دلیل ایمنی عموما بین ۱۱۰ الی ۱۴۰ سانتی متر در نظر می گیرند و ضخامت آنها بین ۱۲ تا ۱۶ میلی متر است که بسته به طول شیشه تغییر می کند به این مفهوم که هر چه طول نرده شیشه بیشتر ضخامت نرده شیشه ای نیز بیشتر می شود. در واقع از دیدگاه مهندسین طول و ضخامت شیشه باهم رابطه مستقیم دارند.

راه پله ها:

از انجا که راه پله ها عموما ۲ طبقه مختلف از یک ساختمان را به هم وصل می کنند شیشه های نرده ای راه پله ها به شکل لوزی هایی با زاویه ۴۵ درجه ساخته می شوند. عموما از انجا که راه پله ها در مکان هایی که اختلاف سطح دارند استفاده می شود به همین دلیل برای ایمنی ۹۰ سانتی متر ارتفاع دارند. و علاوه بر زیبایی، شفافیت، مدرنیته ایمنی و استحکام بالایی دارند.

قیمت شیشه ای سکوریت و لمینیت:

قیمت نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت بسته به نوع اجرای آن (نرده شیشه ای فیکس پوینت ، نرده شیشه ای اکسپوز ، نرده شیشه ای اسپیگت ، با پایه) و همچنین کیفیت شیشه و یراق الاتی که استفاده می شود و در نهایت میزان دقت در محاسبات و پیچیدگی های مهندسی که دارد قیمت گذاری می شوند. که البته در این بین رقابتی که بین شرکت ها و همچنین کیفیت و برندی که هر شرکت با توجه به سابقه خود در اجرای پروژه های این چنینی دارد قیمت ها تغییر می کنند.

برای لیست قیمت نرده شیشه ای تماس بگیرید.



:: موضوعات مرتبط: نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: نرده سکوریت , نرده شیشه ای , نرده شیشه ای با پایه آلومینیومی , نرده شیشه ای سکوریت , نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جوپرس و آدرس joopress.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com